W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego
im. Jerzego Kukuczki w Katowicach


ul. Mikołowska 72a, 40-065 Katowice


e-mail: rektorat@awf.katowice.pl
Adres skrzynki Epuap: /AWF/SkrytkaESP


tel. +48 32 2075100
fax. +48 32 2075200


NIP: 634-019-53-42, Regon: 000327882
Konto: 54 1050 1214 1000 0007 0000 7784

Zarządzenie nr ZR 010/2020

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Rektora
z dnia
w sprawie wykazu studentów i przetwarzaniu danych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on
Status obowiązujące
Uwagi Działając na podstawie § 342 ust. 3 pkt 2 oraz § 344 ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” z dnia 20 lipca 2018 r. (Dz. U. 2020. poz. 85) – dalej: „ustawa” i § 3 oraz § 10 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie danych przetwarzanych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (Dz. U. 2019, poz. 496), ustala się co następuje.

§ 1

1.    Dane studentów w Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach wprowadzane są do Uczelnianego Systemu Obsługi Studentów. 

2.    Dane zawarte w systemie, o którym mowa w punkcie 1 importowane są przez pracownika Działu Aparatury Informatycznej i Naukowo-Badawczej do Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on 

3.    Pracownik Dziekanatu jest odpowiedzialny za rzetelne i prawidłowe uzupełnianie danych w systemie USOS i w systemie POLON.

 

§ 2

Wykaz studentów obejmuje:

1.    imiona i nazwisko;

2.    numer PESEL, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;

3.    obywatelstwo;

4.    w przypadku cudzoziemców:

a.    nazwę państwa urodzenia,

b.    informacje o podstawie przyjęcia na studia i ich odbywania: umowa międzynarodowa, umowa zawarta z podmiotem zagranicznym przez uczelnię, decyzja właściwego ministra, decyzja dyrektora Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej 
w odniesieniu do jej stypendystów, decyzja administracyjna rektora;

c.    informacje o podstawie zwolnienia z opłat, o których mowa w art. 79 ust. 1 pkt 2, 3 i 5 ustawy (umowa międzynarodowa, umowa zawarta między uczelniami, decyzja właściwego ministra, decyzja dyrektora NAWA w odniesieniu do jej stypendystów, decyzja administracyjna rektora, posiadanie statusu cudzoziemca, o którym mowa w art. 324 ust. 2 ustawy, ze wskazaniem, czy jest to cudzoziemiec, o którym mowa w art. 324 ust. 2 pkt 5 ustawy);

d.   informacje o posiadaniu Karty Polaka;

5.    rok urodzenia;

6.    płeć;

7.    miejsce zamieszkania przed rozpoczęciem studiów: wieś lub miasto;

8.    liczbę punktów ECTS uzyskanych przez studenta na studiach na każdym kierunku, poziomie i profilu;

9.    liczbę punktów ECTS, która została zaliczona studentowi do danego programu studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się;  

10.              rodzaj przyznanych świadczeń (stypendium socjalne; stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomogę; stypendium rektora) i okres, na który świadczenie zostało przyznane.

11.              informację o przyznaniu stypendium ministra;

12.              numer dyplomu ukończenia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu;

13.              datę rozpoczęcia studiów, datę ich ukończenia i nazwę uzyskanego tytułu zawodowego albo datę skreślenia z listy studentów

 

§ 3

Dziekani wydziałów odpowiadają za prawidłowe, rzetelne i terminowe przygotowywanie oraz wprowadzanie do systemu informacji przez pracowników dziekanatów.

 

§ 4

1.    Dane do wykazu studentów wprowadzane są w terminie 21 dni od dnia rozpoczęcia prowadzenia studiów lub uzyskaniu informacji o zmianie danych. 

2.    W terminie 30 dni od dnia zakończenia semestru i roku studiów aktualizuje się dane w wykazie studentów, o których mowa w art. 344 ust. 1 pkt 8 ustawy.

3.    W terminie 21 dni od dnia ukończenia studiów albo uprawomocnienia się decyzji o skreśleniu z listy studentów oznacza się dane w wykazie studentów, jako archiwalne.

 

§ 5

1.    Zgodnie z art. 219 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1669) dane do Systemu POL-on za rok 2019 należy uzupełnić w terminie do dnia 31 marca 2020 r.

2.    W związku z punktem 1 § 5, dane do systemu USOS należy uzupełniać na bieżąco. 

 

§ 6

Dane w wykazie studentów przechowuje się przez okres 20 lat, liczony od roku następującego po roku, w którym nastąpiło oznaczenie tych danych, jako archiwalne. Po upływie tego okresu dane archiwalne są usuwane wykazu studentów.

 

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Powiadom znajomego